6 překvapivých faktorů, které mohou váš spánek zrujnovat

Sdílejte

Trápí-li vás špatná kvalita spánku, pravděpodobně jste již vyzkoušeli klasické rady jako: chodit spát ve stejnou dobu každou noc a probouzet se ve stejnou dobu každé ráno, vyhnout se jídlu před spánkem nebo provádět všeljaké spánkové rutiny, které by vám měly pomoci.

Někdy však ani tyto rady nezastaví etapu dlouhých nocí, kdy se v posteli pouze převalujete, kontrolujete neustále budík a počítate, kolik hodin budete ještě spát, když usnete teď. Špatná kvalita spánku může způsobit katastrofu ve vašem životě. Jinak řečeno, může mít dopad prakticky na všechny oblasti vašeho života- od vaší nálady, paměti, rozhodování až po fyzické zdraví.

Pokud jste vyzkoušeli všechny klasicé strategie pro lepší spánek, ale i přesto máte pocit únavy každý den, pak váš nedostatek spánku může pramenit z různých neobvyklých zdrojů. Zde je takových 6 překvapivých faktorů, které by za to mohly.

  1. prášky na spaní

Zdá se to nelogické. Neberou lidé prášky na spání, aby mohli spát? Ano, samozřejmě. Problémem není, když si vezmete prášek jednou za čas. Problémem je, když se spoléháte na pouhou pilulku každodenně.

Používání prášků na spaní déle než pár týdnů může na vaše tělo působit tak, že se stanete závislými. I když se to zdá lákavé vzít si pilulku a snáze a rychle usnout, snažte se raději přijít na jiné řešení.

  1. Mytí obličeje před spaním

Mnoho lidí si před spaním myje svůj obličej jako součást své večerní rutiny. Může to být dobré pro vaši pleť, ale vašemu spánku to nemusí přispět. To proto, že chladná voda chrstlá do obličeje probudí vaše tělo k bdělosti. Tato činnost má energizující účinek, který se snažíte v pozdních hodinách spíše ukončit. Jako alternativu zvažte mytí običeje teplou vodou.

  1. Peprmintová zubní pasta

Pozor! Tímto vám neříkáme, abyste si přestali večer čistit zuby. Pouze zvažte použití jiné příchutě než permintové. U vůně peprmintu bylo prokázáno, že zvyšuje energii, která snižuje ospalost, zesiluje bdělost a zvyšuje fyzickou energii. Žádná z těchto věcí zrovna příznivá pro spánek není.

  1. Nabíjení telefonu

Nejspíše víte, že byste se aspoň hodinu před spánkem měli vyhnout obrazovkám u telefonu, tabletu nebo televize. To proto, že modré světlé svělo stimuluje bdělost.
Co si ale možná neuvědomujete, je, že i malé množství světla, které vydává telefon při nabíjení, může váš spánek narušit.

  1. Kvalita matrace

Je očividné, že se v autě nevyspíte tak dobře jako v posteli. Díky jedné studii bylo však zjištěno, že nepohodlné matrace mohou inhibovat kvalitu spánku a způsobit chronické bolesti kloubů. Z těchto důvodů je velmi důležité investovat do nalezení správné matrace. Neexistuje ta nejlepší matrace pro všechny lidi na světě. Je to všechno o tom, kde se cítí vaše tělo nejlépe.

  1. Přítomnost mazlíčka

Pokud s vámi postel sdílí váš mazlíček, může to být příčina špatného spánku. Studie prokázaly, že sdílení postele se zvířetem může způsobovat poruchy spánku. Není to však záruka- někteří lidé si myslí, že spánek s jejich mazlíčkem je uklidňuje a cítí pocit pohodlí. Pokud vás však špatný spánek trápí, stojí za to experimentovat, zda se vám bude spát lépe, když vedle vás nebude spát Punťa či Dorka.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.