Úžasné benefity avokáda, které Vás zaručeně překvapí!

Sdílejte

Pokud se zaměřujete na zdravou výživu, nemáte důvod se bránit avokáda. Toto krémové ovoce je dobře známo jako „super jídlo“, které pomáhá udržet vaše srdce, oči, klouby a trávící systém zdravý.

Zajímá vás, jaké kouzlo avokáda skrývá? Pak si nemůžete nechat ujít 10 mocných zdravotních benefitů, které avokádo obnáší:

  1. Váš vzhled dělá více atraktivní

Avokádo obsahují vitamíny, které jsou nezbytné pro zářící pleť a zdravé vlasy. Například vitamin C pomáhá proti hnědým skvrnám na obličeji. Vitamín K pomáhá odlehčit tmavé kruhy pod očima a vitamin E udržuje krevní oběh a napomáhá růstu nových vlasů.

A co víc, lidé, kteří jedí avokádo, často vypadají mladší! Antioxidanty avokáda pomáhá snížit příznaky stárnutí, jako jsou vrásky. Můžete maximalizovat anti-věkový efekt tím, že avokádo použijete jako obličejovou masku a přímo aplikujete na vaši tvář.

  1. Zmírňuje příznaky artritidy- zánětlivé onemocnění kloubů

Pokud touto nemocí trpíte, rozhodně byste měli začadit avokádo do svého jídelníčku, neboť pomáhá zklidnit chronickou bolest. Avokádo obsahuje polyhydroxylované mastné kyseliny, omega 3 mastné kyseliny a antioxidanty, jako je vitamin C a vitamin E. Tyto živiny činí ovoce výjimečným protizánětlivým prostředkem.

  1. Chrání vaše nenarozené dítě

Pokud jste těhotná, avokádo bude jeden z vašich nejlepších kamarádů. Jeden šálek avokáda (jakkoli zpracován) vám může poskytnout 25% doporučeného příjmu kyseliny listové, která chrání vaše nenarozené dítě před vrozeným onemocněním a srdečních vad.

  1. Pomáhá vám zhubnout

Žádné ovoce nemůže soutěžit s avokádem o titul „nejlepší kámoš-ovoce na hubnutí“. Vysoký obsah vlákniny v avokádu zajišťuje, že náš trávicí systém běží hladce a zpomaluje rozklad sacharidů v našem těle. Také olej obsažen v avokádu je schopen aktivovat sytost centru našeho mozku, abychom měli pocit sytosti po delší dobu.  To nám brání přejídání a nekontrolovatelnému přibývání na váze.

  1. Pomáhá předcházet rakovině

Antioxidační a protizánětlivé vlastnosti avokáda pomáhají v boji proti rakovině úst, kůže a prostaty. O avokádu lze také říci, že je prospěšné na snížení vedlejších účinků chemoterapie. Může obnovit dávku antioxidantů, jako je glutathion, který bývá právě chemoterapií odvodněn.

  1. Snižuje vaši hladinu cholesterolu

Většina z nás by se mohlo snadno zmást mastnou texturou avokáda a myslet si, že toto ovoce je špatné pro naše srdce. Ale faktem je, že většina tuku v avokádu je kyselina olejová, což je mononenasycená mastná kyselina, která pomáhá výrazně snížit hladinu špatného cholesterolu v našem těle o 22% a zvýšit zdravý typ cholesterolu o 11%.

  1. Obsahuje více draslíku než banány

Banány jsou známý jako velký potravinářský zdroj draslíku, což je životně důležitá živina, která pomáhá snižovat náš krevní tlak a snižuje tak riziko infarktu, mrtvice a selhání ledvin.
Průměrnému dospělákovi je doporučen příjem 4,700 mg draslíku každý den. K dosažení této částky, vám doporučujeme volit avokádo, které obsahuje o 4% více draslíku než je u banánů.

  1. Mý vysoký obsah vlákniny

S nedostatečným příjmem vlákniny, je velká pravděpodobnost, že budete mít problémy se zácpou, nadváhou a pomalým metabolismem.
Ale nebojte se! Vysoká koncentrace vlákniny v avokádu nás může zachránit od výše uvedených zdravotních problémů. 25% z vlákniny nalezené v avokádu je rozpustná vláknina, která je schopna zvýšit množství přátelských střevních bakterií v našich střevech, a tak optimalizovat své tělesné funkce.

  1. Je dobré pro vaše oči

Avokádo je bohaté na antioxidanty, které chrání naše oči před sluncem a výrazně pomáhají snižovat riziko vzniku šedého zákalu a makulární degenerace.
Ještě překvapivější je, že avokádo je nejen výborným zdrojem antioxidantů, ale také zvyšuje vstřebávání antioxidantů z jiných potravin.

  1. Pomáhá vstřebávat živiny z jiných potravin

Mnoho důležitých vitamínů (vitamíny A, D, E a K) v zelenině nelze dobře vstřebávat naším tělem, aniž by byly spotřebovány s tukem. Přidáním plátků avokáda s vysokým obsahem tuku do vašich jídel s obsahem zeleniny může snížit zbytečné ztráty živin.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.